Sunday, July 22, 2012

Aki nabalu~

Huhh selalu pagi2 ahad begini ni masi lagi aku melekat ngan bantal yang 6 tahun lamanya x di basuh kat bilik aku tu....  biasala nak jadi rajin kan...



ada berita la tu yg  nak aku share...

Semalam Tarawih ke 2.. lebih ramai dari tarawih pertama..  selapas selesai ja tarawih terus ke jamuan 'morie' ,,, ada la member2 sependakian gunung kinabalu 2 tahun lepas bertanya tentang niat mereka hendak naik balik.. aku kata dalam bulan nov ni... sedang asyik bercerita.. rupa2nya ramai yang mendengar eh..ehh.. ehhh... termasuk la imam surau tersebut... apa lagi bermacam macam soalan di ajukan ,, sejuk ka? pakai baku apa ka? berapa lama ka?..... Aku seolah olah mempengerusikan satu mesyuarat PIBG pla di sekolah hehe...

Mereka semua bersemangat dan berniat hendak naik... malah bercadang hendak mewujudkan persatuan belia , dan meminta la sponser dari Yb Yb yang budiman... "waaa ini suda kira ok" ,,, wa mau naik balik loo kalau itu macam....


Rasa puas apabila sampai di puncak x sama dengan puasnya makan buah durian sebanyak 10 biji, atau pun puasnya ketika bangun daripada mimpi basah ...  rasa puas tu kekal ,, sbg contoh anda laludan ternampak gunung kinabalu, ternampak gambar , org di sebelah anda bercerita atau bertanya kpd anda... pada masa itu senyuman ala2 kambing anda akan terkeluar, dan menyatakan anda dah sampai ke puncak ;)..



aku berasa simpati apabila di pahamkan seorang rakan sependakian dan merupakan seorang polis PGA seperti dalam gambar diatas , baru2 ini telah di tikam di bahagian dada sewaktu bertugas menjaga sempadan di area lahad datu....


Huhh >.... yang pastinya aku dah sampai di puncak :)




Dan yang pastinya .... Nov ni pasti aku naik lagi......







p/s rugi jadi org sabah kalau x try naik.... 


cc ;; aunty pugut,, jom naik

2 comments: