Friday, July 20, 2012

Duit yang Berkuasa?


Salam jumaat.. dari saya si Sinyu Nakal ^^...
Hari ini merupakan hari yang mulia dan merupakan hari kepada penghulu segala hari.. seperti kelmarin aku bersendirian di bilik pejabat ni.. kerana bos ku amat rajin menghadiri mesyuarat nun jauh di seberang sana.. dan aku pun bertambah rajin la menaip tentang pulus atau bahasa saintifiknya "duit ;; ;)

Duit yang berkuasa .. tu la topik hari ni sedang kami tgah bersarapan  di salah sebuah gerai..
masing2 x mahu mengalah.. dan bertegang dengan menyatakan zaman sekarang duit yang paling berkuasa,,
duit mampu merubah apa sahaja,, duit mampu membeli siapa dan apa sahaja .. mahupun manusia  , akal fikiran manusia, hati manusia  dan perasaan manusia.. jika difikirkan ada betulnya juga kata si kawan...

Tapi bagi aku duit tetap aku letakkan  sebagai no2  berkuasa.. benar duit boleh membeli apa saja..  tapi satu yang duit x boleh beli  ,,,, sebab itu aku letakkan duit sebagai no 2.. dan Tuhan sebagai no 1 .    wallahualam

No comments:

Post a Comment